Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie do obrony

02 września 1995 | Plus Minus | SB

Z boku

Nie do obrony

Stefan Bratkowski

Muszę z całą przykrością wystąpić przeciw gazecie, którą współzakładałem, z którą wiążą mnie wręcz naturalne uczucia rodzicielskie. Odgrywa ona jednak zbyt wielką rolę w naszym życiu publicznym, by machnąć ręką.

Przed decyzjami sejmowymi "Gazeta Wyborcza" tekstem na swej czołówce i drugim, rozszerzającym temat, wystąpiła w obronie reklamy papierosów. Obrona to była inteligentna, nie przeczę, z pozorami rzetelności. Ale przez te inteligentne pozory nieuczciwa podwójnie.

Teza, że reklama nie wpływa na wzrost sprzedaży papierosów, nie da się obronić. Zbija tę obronę jeden wystarczający argument -- gdyby nie wpływała, nie wydawano by na nią tak olbrzymich pieniędzy.

Reklamę papierosów adresuje się w małym procencie do tych, którzy już palą. Rzadko się oni...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 571

Spis treści
Zamów abonament