Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Znana twarz, nieznane efekty

17 stycznia 1996 | Media, Internet | BM

Bogusław Linda reklamuje hamburgery i papierosy, Fronczewski -- PZU, a Janda -- trochę siebie, a trochę luksusowy samochód

Znana twarz, nieznane efekty

Beata Modrzejewska

Reklamowe zdjęcia Beaty Tyszkiewicz z odkurzaczem obiegły polską prasę kolorową. Aktorka tłumaczyła się z udziału w kampanii reklamowej tym, że miała trudną sytuację rodzinną związaną z chorobą matki i potrzebowała pieniędzy. Nie przejmowała się słowami krytyki. Przypominała, że Henry Fonda też fotografował się siedząc na lodówce.

Do tej pory międzynarodowym specom od reklamy nie udało się określić, czy przypadkiem udział "znanej twarzy" w reklamie jakiegoś produktu, nie wzmacnia wyłącznie popularności gwiazdora. W latach 80. reklamowano karty kredytowe używając postaci, którym powiodło się w biznesie, m. in. sfotografowano szefa Benettona. Wycofano się z tego pomysłu, ponieważ obawiano się, że samą twarz Benettona odbiorcy kojarzą z jego konfekcją, a więc to jego sklepy zyskują na kampanii, a nie karty kredytowe.

Było to pięć lat temu. Trzy lata temu Jerzy Gudejko, właściciel agencji aktorskiej, stwierdził, że w reklamie "najlepsze czasy dla gwiazd ekranu czy estrady dopiero nadejdą. Już dzisiaj za jeden występ można dostać więcej niż 100 milionów złotych".

Tajne pieniądze ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 649

Spis treści
Zamów abonament