Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tuzy nowej generacji

25 lipca 2008 | Kultura | Monika Małkowska
Kijewski/Kocur „Królowa Midas patrząca na Bugsa”, 1995
źródło: Muzeum Narodowe
Kijewski/Kocur „Królowa Midas patrząca na Bugsa”, 1995
Oskar Dawicki „Koniec świata przez pomyłkę (Nekrologi, Armagedon)”, 2004
źródło: Muzeum Narodowe
Oskar Dawicki „Koniec świata przez pomyłkę (Nekrologi, Armagedon)”, 2004
Paulina Ołowska „Ona na oparcie”, 1999
źródło: Muzeum Narodowe
Paulina Ołowska „Ona na oparcie”, 1999
Wilhelm Sasnal „Bayer”, 2000
źródło: Muzeum Narodowe
Wilhelm Sasnal „Bayer”, 2000

„Punkty odniesienia” to pierwszy pokaz kolekcji Fundacji Zbiorów Sztuki Współczesnej działającej ponad dekadę przy stołecznym Muzeum Narodowym. Zbiór powstał dzięki pomocy osób prywatnych, co w Polsce stanowi rzadkość

Warszawskie Muzeum Narodowe może się pochwalić pracami sygnowanymi przez obecnie najbardziej topowe nazwiska. Dziś Sasnal, Ołowska, Kozyra, Rajkowska, Dawicki – to dla młodych „Punkty odniesienia”. Tak właśnie zatytułowana została ekspozycja w muzeum. Aranżacja bez zadęcia, lecz z pomysłem, uatrakcyjniona kilkoma rodzynkami wyjętymi ze zbiorów muzeum. Są płótna Władysława Strzemińskiego, Henryka Stażewskiego, Władysława Hasiora. Po co? Przecież współcześni artyści nie tworzą w próżni, nawiązują do dokonań klasyków nowoczesności.

Inną rolę spełnia obraz „Polacy formują flagę narodową”...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8074

Spis treści

Po godzinach

A może na urlop do Indii?
Angielska robota ****
Artystyczny manifest
Bezcenne soboty z jazzem
Bieg pamięci
Chopin śpiewa i tańczy
Curry i struś w sosie BBQ
Czar motoryzacji sprzed lat
Czarna owca ****
Dialog zaangażowany
Dorwać Smarta **
Dorwać Smarta **
Elektroniczny szok
Emocje smykiem wygrane
Gdzieś na skraju rocka i musicalu
Gitary w cyfrowym świecie
Imprezy
Kalendarium
Kiedy runie czwarta ściana
Kinowa randka w ciemno
Komiks dokumentalny sprzed 130 lat
Krzyk nowego pokolenia
Ludowa orkiestra na tropie tradycji
Moja dziewczyna wychodzi za mąż ***
Muzyk totalny
Męsko-damskie żarty
Na ekranie Iluzjonu
Na upały Chopin i... Iron Maiden
Najpierw marność Koheleta, potem dylemat Hamleta
Niemowlaki śpią, rodzice patrzą
Nuta tak czarna, jak tylko może być
Oblicza stolicy
Odmienne, ale swojskie
Opowieści z Narnii w promocji
Pejzaże stolicy
Perypetie Szczepka i Tońka
Plaża w mieście
Pod niebem błękitnym
Poeta inspirujący artystów sztuk wszelakich
Powstańcze oratorium
Pożegnanie reżysera
Psychodeliczne opowieści na gitary
Rewolucjonista i filozof
Rzuć, bracie, blagie, i jedź na Pragie!
Sam na sam z Janem Sebastianem
Seans w kubańskim rytmie
Solista baletu wśród gwiazd hip-hopu
Szturm na Cytadelę
Trzy dni z uśmiechem
Tylko dla wybranych
Wakacje z ambitnym kinem
Wejść w cyfrowy świat informacji
Widelcem w krokodyla
Wspólne śpiewanie na placu
Z archiwum X: Chcę wierzyć
Zagraj z nami, aktorami
Zapowiada się długie rozstanie z Mozartem
Ślady na ulicach
Święto miasta budujące wspólnotę
Żarliwa miłość w plenerze
Zamów abonament