Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na degustację dla klientów są czasami kosztem działalności

11 sierpnia 2008 | Dobra firma | Hanna Kozłowska
autor zdjęcia: Paweł Gałka
źródło: Rzeczpospolita

Coraz częściej fiskus zgadza się na rozliczenie w kosztach działań, które kiedyś traktował jako reprezentację. Firmy organizujące konferencje i spotkania promocyjne mogą więc odliczyć wydatki na wyżywienie, zakwaterowanie i przejazdy uczestników

Oczywiste jest, że żaden przedsiębiorca, planując swoje działania marketingowe, nie jest filantropem, który tylko zaprasza i funduje. Po to organizuje konferencje, szkolenia i spotkania promocyjne, aby przyciągnąć potencjalnego klienta do swojego produktu (usługi) i zyskać lojalnego odbiorcę. Przy tej okazji ponosi wiele wydatków. Urzędy często uznawały je za reprezentację. Tymczasem zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT (art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT) od 1 stycznia 2007 r. nie odliczymy już „kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych”. Na szczęście organy podatkowe coraz częściej rozumieją rynkowe realia i pozwalają na zaliczenie wydatków związanych z imprezami promocyjnymi do kosztów reklamy, co równocześnie oznacza, że są one w całości kosztem uzyskania przychodów.

Jeżeli więc przedsiębiorca organizuje konferencje i spotkania promocyjne, stanowiące m.in. szkolenia produktowe dla innych firm – potencjalnych odbiorców towarów czy usług, to może prawie wszystkie związane z tym wydatki może zaliczyć do kosztów podatkowych. Podobnie może postąpić, jeżeli wysyła kontrahentów na konferencje, szkolenia i spotkania promocyjne, organizowane przez inne firmy (wówczas np. płaci za rejestrację i ponosi koszty noclegów, przelotów)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8088

Spis treści

Pierwsza strona

Nieruchomości, budownictwo

Apartamentowiec na Gocławiu
Bez gwarancji, ale z zaliczką
Ceny do negocjacji
Co słychać na rynku - Najemcy szukają mniejszych modułów
Czynsze rosną wolniej
Dom na próbę
Działki nad zatoką nie tracą na wartości
Gazobeton tańszy, droższe wyroby stalowe
Gorąco na Chłodnej
Inwestycja nad morzem
Kupujący ciągle czekają i negocjują
Lokatorzy uwłaszczają się powoli
Małe domy tańsze w stolicy, droższe w Katowicach
Meduza wpłynie na rynek biurowców
Mieszkaniowe centrum stolicy coraz większe
Międzynarodowe firmy preferują większe siedziby
Mniej za ziemię w Łodzi i Szczecinie
Nie na wszystkie remonty kamienic wystarcza pieniędzy
Nie zawsze nabywasz pełną własność
Nowoczesne wieże na Śląsku
Nowych centrów handlowych będzie przybywać
Obok zoo i katedry
Oferty dla wyjadaczy wisienek, czyli miłośników prezentów
Przetarg na cement
Samochód, garaż, wyposażenie kuchni w pakiecie z mieszkaniem
Siedem mieszkań do wzięcia
Szukamy domów nie droższych niż milion złotych
Upadłość? Nie wstępuj do spółdzielni
W sąsiedztwie uzdrowiska
Wakacyjne remonty mało popularne
Warunki nadal dyktuje wykonawca
Wieżowce w Paryżu
Większe i uzbrojone
Wszystkie wymogi muszą zostać spełnione
Z zakupem mieszkania nie można zwlekać zbyt długo
Zacisze prawego brzegu
Zamienić upał w mieszkaniu w przyjemny chłód
Zapytaj eksperta - czynności zwykłego zarządu
Zapytaj eksperta - decyzje we wspólnocie
Zapytaj eksperta - ocieplanie a wygląd elewacji
Zapytaj eksperta - opłaty przy sprzedaży lokalu przez cudzoziemca
Zapytaj eksperta - spółdzielnia odmawia przydziału
Ziemia pod usługi i wielorodzinny budynek
Zamów abonament