Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Problemem jest bierność

21 maja 2009 | Nowe technologie w edukacji | Krzysztof Gniewkowski
autor zdjęcia: Krzysztof Gniewkowski
źródło: Fotorzepa

Rozmowa z prof. Marek Hołyńskim, prezesem Polskiego Towarzystwa Informatycznego

Rz: W jakiej kondycji jest polski system edukacji pod względem zastosowania nowoczesnych technologii?

Marek Hołyński: Polska pod tym względem jest zdecydowanie poniżej średniej, ale jesteśmy świadkami wielu inicjatyw, które są interesujące i które w różnych ośrodkach próbują tę sytuację zmienić. Jest sporo przykładów przodujących systemów edukacyjnych w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych, które u nas w dużej mierze są wykorzystywane i mimo anachroniczności naszego systemu edukacyjnego plusem jest to, że mamy niezwykle zdolną młodzież. Istnieją też pewne programy unijne, które wspierają działania w dążeniu do polepszenia sytuacji. Obserwujemy wiele działań społecznościowych. Dzięki temu, że Internet zapewnia świetną komunikację, tworzą się grupy zainteresowań. To są grupy rodziców i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8323

Spis treści
Zamów abonament