Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bitwa o smaki i ceny

25 kwietnia 1996 | Ekonomia | LO AB

Coraz większy rynek

Bitwa o smaki i ceny

W ubiegłym roku Polki i Polacy zjedli ok. 80 tys. ton lodów. To dane szacunkowe, ale podawane przez większość firm działających w tej branży. W br. produkcja i sprzedaż lodów wzrosną najprawdopodobniej dwukrotnie, a może nawet wiecej. Tempo tego przyrostu powinno utrzymać się w latach następnych, bo stale wzrasta spożycie lodów przez Polaków, także w okresie zimowym, chociaż ciągle odbiegamy od mieszkańców USA i Europy Zachodniej.

W br. producenci zaoferują wiele nowości. Będą, co zapowiadają, walczyć o powiększenie udziałów w rynku. W tej walce liczyć będą się nie tylko cena i jakość, ale i olbrzymie nakłady na promocję telewizyjną i sprzęt docierający do wypoczywających na plaży. Według specjalistów w walce tej zwyciężają firmy polskie, mające 50-proc. albo nieco większy udział w rynku. Ich słabością jest jednak brak funduszy na marketing. Czy uda się te proporcje zmienić, zadecydują klienci i hurtownicy, preferujący wyroby droższe, z zagranicznych firm, ale dające im wyższe zarobki.

Aktywny Schöller

W Polsce, jako jedynym państwie w Europie, nie udało się, jak na razie, zdominować rynku koncernom międzynarodowym. Brytyjsko-holenderski Unilever, występując pod różnymi nazwami, opanował w Europie ok. 30 proc. rynku, podobnie jak niemiecki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 735

Spis treści
Zamów abonament