Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Realnie patrzmy na kolej

20 sierpnia 2010 | Eko+ | Zbigniew Szafrański
Zbigniew Szafrański
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Zbigniew Szafrański

Stwierdzenia, że kolej straci unijne dofinansowanie, należy traktować w kategoriach sensacyjno-populistycznych

Na przewidywanie, jak zostanie wykorzystana i rozliczona unijna perspektywa lat 2007 – 2013 (a praktycznie do 2015 r.) jest dziś za wcześnie. Realizacja planów zależy bowiem od wielu czynników, choćby kursu euro, kształtowania się luki finansowej w poszczególnych projektach, cen w przetargach etc.

Pojawiające się m.in. w mediach stwierdzenia, że kolej straci unijne dofinansowanie, należy traktować więc w kategoriach sensacyjno-populistycznych. W najgorszym scenariuszu może się okazać, że limit środków unijnych jest na wyczerpaniu, a my mamy inwestycje w toku i trzeba szukać dodatkowych źródeł finansowania.

Racjonalnym podejściem jest przygotowanie się na sytuację przeciwną tj. wolne środki z oszczędności możliwe do wykorzystania. I tu firma PKP Polskie Linie Kolejowe przewiduje dwa podejścia.

Pierwsze, to projekty typu zakup-instalacja, przede wszystkim kupno maszyn do diagnostyki i utrzymania zmodernizowanych linii kolejowych, jak też wyposażenie wybranych linii kolejowych w system radiołączności GSM-R.

Drugie obejmuje projekty modernizacyjne krótkich odcinków...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8705

Spis treści
Zamów abonament