Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po odszkodowanie w ciągu trzech lat

28 października 2010 | Prawo | Izabela Lewandowska

Klient, który stracił pieniądze na skutek przestępstwa, może domagać się od banku ich zwrotu w ciągu trzech, a nie dziesięciu lat

Na wystąpienie przeciwko bankowi odpowiadającemu za zaniedbania w nadzorze nad pracownikiem klient ma tylko trzy lata. Potwierdził to Sąd Najwyższy w wyroku z 21 października. Jednakże wcześniej, w orzeczeniach dotyczących identycznych co do istoty spraw, przyjmował dziesięcioletni termin przedawnienia. To zadecydowało, że choć Włodzimierz C. wystąpił przeciw bankowi po czterech latach od upływu trzyletniego przedawnienia, sprawę wygrał. Sąd uznał bowiem, że zarzut przedawnienia zgłoszony przez bank jest sprzeczny z zasadami współżycia społecznego.

Włodzimierz C. i jego żona Halina z należącym do banku domem maklerskim Centrum Operacji Kapitałowych zawarli umowę o świadczenie usług maklerskich. Na jej podstawie prowadzony był...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8764

Spis treści
Zamów abonament