Jak gry wideo pokonały kino
Technologie | Pełna przemocy i wulgaryzmów gra w ciągu kilku dni zarobiła więcej niż filmy „Avatar”, „The Avengers” i ostatnia część przygód Harry’ego Pottera razem wzięte.
„Grand Theft Auto V” to nowy rekordzista na rynku rozrywki. I to nie tylko wśród gier. Wyniki z pierwszych dni sprzedaży są wielokrotnie lepsze niż osiągnięte w tym samym czasie przez największe hity kinowe.
Przez 24 godziny od premiery gra wideo zarobiła 800 mln dolarów. Przełamanie granicy miliarda dolarów zajęło jej trzy dni. Dla porównania – każdy z wymienionych wyżej filmów potrzebował na to ponad dwóch tygodni.
W Polsce nowa „GTA” kosztuje ok. 220 zł w wersji na konsole.
Według szacunkowych danych po swój egzemplarz gry wybrało się do sklepów ok. 16 mln osób. W Londynie jeden z graczy został dźgnięty nożem – napastnicy ukradli mu świeżo kupioną „GTA V”. Pod Nowym Jorkiem trzej młodzi mężczyźni udawali policjantów, byle tylko ominąć długą na 500 osób kolejkę do sklepu. Pokazywali wytatuowane „odznaki”. Ochrona dała się oszukać i grę udało im się zdobyć. Ale chwilę później ich samochód udający radiowóz został zatrzymany przez prawdziwy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta