Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita Czytelników; 18.07.2002

18 lipca 2002 | Prawo | DP

Rzeczpospolita Czytelników

  • Elektroniczna reklamacja
  • Jak udokumentować staż pracy
  • Mieszkanie z usterkami

Elektroniczna reklamacja

Chciałabym się dowiedzieć, czy można skutecznie zareklamować wadliwe obuwie e-mailem, jeżeli przedsiębiorstwo handlowe posiada skrzynkę poczty elektronicznej?

Heronim Krzysztof Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej:

Od 1 lipca obowiązuje nowe rozporządzenie Rady Ministrów, które określa warunki zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami (Dz. U. nr 96, poz. 851). Zgodnie z nim o wadach fizycznych rzeczy sprzedanej (w ramach rękojmi) konsument zawiadamia sprzedawcę na piśmie, ustnie lub przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość. Do takich środków należą m.in. telefon, radio, telewizja, automatyczne urządzenie wywołujące, wizjofon, wideotekst, telefaks oraz poczta elektroniczna (art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271). Warunkiem skutecznego złożenia reklamacji jest dostarczenie do sprzedawcy wraz z zawiadomieniem o wadzie towaru, który chcemy reklamować (§ 14 ust. 2 ww. rozporządzenia). Później można domagać się zwrotu poniesionych z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2673

Spis treści
Zamów abonament