Rzeczpospolita Czytelników; 18.07.2002
- Elektroniczna reklamacja
- Jak udokumentować staż pracy
- Mieszkanie z usterkami
Elektroniczna reklamacja
Chciałabym się dowiedzieć, czy można skutecznie zareklamować wadliwe obuwie e-mailem, jeżeli przedsiębiorstwo handlowe posiada skrzynkę poczty elektronicznej?
Heronim Krzysztof Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej:
Od 1 lipca obowiązuje nowe rozporządzenie Rady Ministrów, które określa warunki zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami (Dz. U. nr 96, poz. 851). Zgodnie z nim o wadach fizycznych rzeczy sprzedanej (w ramach rękojmi) konsument zawiadamia sprzedawcę na piśmie, ustnie lub przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość. Do takich środków należą m.in. telefon, radio, telewizja, automatyczne urządzenie wywołujące, wizjofon, wideotekst, telefaks oraz poczta elektroniczna (art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271). Warunkiem skutecznego złożenia reklamacji jest dostarczenie do sprzedawcy wraz z zawiadomieniem o wadzie towaru, który chcemy reklamować (§ 14 ust. 2 ww. rozporządzenia). Później można domagać się zwrotu poniesionych z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta