Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chińczycy już tu są

20 czerwca 2018 | Sport | Olgierd Kwiatkowski
Wanda Metropolitano – tak nazywa się nowy stadion Atletico Madryt. Wanda to firma chińska, obecna także  w reklamach  na mundialu
źródło: Shutterstock
Wanda Metropolitano – tak nazywa się nowy stadion Atletico Madryt. Wanda to firma chińska, obecna także w reklamach na mundialu

Biznes | Zachodnie koncerny rezygnują ze sponsorowania futbolu, rośnie w siłę Azja.

Jeżeli ktoś podczas relacji z mistrzostw świata patrzy nie tylko na piłkarzy, ale również na reklamy wokół boisk, dostrzeże zmianę. Zniknęły nazwy firm, które widzieliśmy na kilku turniejach. W ich miejsce pojawiły się marki mało rozpoznawalne dla Europejczyków – Wanda, Hisense, Vivo, Yadea, Mengniu. To firmy chińskie.

Od 2011 roku żadna firma z Europy Zachodniej, USA czy Japonii nie związała się z Międzynarodową Federacją Piłkarską (FIFA). Wprost przeciwnie: w 2014 i 2015 roku grono sponsorów federacji piłkarskiej opuściły: Sony, Castrol, Continental, Johnson & Johnson, a także Emirates. Uznały, że nawet mistrzostwa świata, najchętniej oglądana sportowa impreza, nie przyniesie im korzyści wobec bałaganu panującego w światowym futbolu.

To ewidentny dowód na kryzys wizerunkowy FIFA. Afera korupcyjna związana z przyznaniem mistrzostw świata Rosji i Katarowi (2022), aresztowania,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11081

Wydanie: 11081

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament