Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Globalne sieci zamierzają inwestować w Polsce

13 kwietnia 2011 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz

Co trzecia z największych sieci sklepów planuje inwestycje w naszym kraju. Jedynie Niemcy mają lepszy wynik – wskazało je ponad 40 proc. firm

Po raz czwarty firma doradcza CB Richard Ellis zbadała aktywność 323 sieci handlowych w 73 krajach na świecie. W Polsce działa już 32 proc. najważniejszych graczy na rynku. Co trzeci planuje u nas inwestycje – jedynie Niemcy mają więcej, bo ponad 40 proc. wskazań.

Największym zainteresowaniem cieszyła się Warszawa, jednak ograniczona podaż powierzchni zmniejszyła ekspansję nowych marek. Zyskał Kraków, gdzie w zeszłym roku otworzono osiem sklepów nowych sieci.

– Polska jest naturalnym celem ekspansji sieci handlowych. Magnesem był przede wszystkim relatywnie wysoki poziom wydatków per capita w porównaniu z innymi krajami regionu – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CB Richard Ellis.

Według raportu Wielka Brytania jest liderem pod względem ilości międzynarodowych marek obecnych na rynku

– ponad 58 proc. ankietowanych sieci ma tam już sklepy. W Zjednoczonych Emiratach Arabskie działa 54 proc., a w USA co druga.

 

Brak okładki

Wydanie: 8902

Spis treści
Zamów abonament