Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słaba sprzedaż elektroniki w Europie

11 stycznia 2012 | Ekonomia | reuters p.r.
źródło: Rzeczpospolita

Philips – spółka, o której się mówi w Amsterdmie

Ho­len­der­ski gi­gant elek­tronicz­ny uprze­dził, że je­go zy­ski w IV kwar­ta­le bę­dą mniej­sze z po­wo­du sła­bej sprze­da­ży w Eu­ro­pie. To wy­wo­ła­ło spa­dek war­to­ści je­go ak­cji w Am­ster­da­mie nawet o po­nad 7 proc.

Naj­więk­szy w Eu­ro­pie pro­du­cent elek­tro­ni­ki użyt­ko­wej i sprzę­tu oświe­tle­nio­we­go za­po­wie­dział kwartalny zysk ope­ra­cyj­ny ok. 500 mln eu­ro wo­bec 910 mln rok te­mu, bo zma­la­ła sprze­daż je­go wszyst­kich dzia­łów, a po­nad­to mu­si po­nieść kosz­ty ma­ga­zy­no­wa­nia za­pa­sów. Ogól­ny wzrost sprze­da­ży wy­nie­sie nie­ca­łe 5 proc., a marża ope­ra­cyj­na 8 – 9 proc., mniej od prze­wi­dy­wa­nych 11 proc. przez ana­li­ty­ków i mniej od 11,4 proc. sprzed ro­ku.

– Wy­ni­ki dzia­łu sprzę­tu me­dycz­ne­go i oświe­tle­nia roz­cza­ro­wu­ją, zwłasz­cza gdy fir­ma tłu­ma­czy je trud­nym ryn­kiem w Eu­ro­pie, któ­ry nie po­pra­wi się w naj­bliższym cza­sie – stwier­dził Vic­tor Ba­re­no z SNS Se­cu­ri­ties.

 

Wydanie: 9128

Wydanie: 9128

Spis treści
Zamów abonament