Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Precz z papierologią w pracy

19 sierpnia 2013 | Prawo | Mateusz Rzemek
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Dokumenty, które pracodawcy muszą trzymać przez 50 lat, dublują się z elektronicznymi danymi w ZUS.

Średniej wielkości firma zatrudniająca kilkudziesięciu pracowników co roku wytwarza dwie szafy dokumentów, które musi przechowywać przez następne pół wieku. Jeśli w tym czasie upadnie, przedsiębiorca, nie może tak po prostu wyrzucić tych papierów do kosza, tylko powinien zapłacić za ich przechowanie w specjalnych archiwach.  Jeśli nie dopełni tego obowiązku, może trafić nawet na trzy lata do więzienia.

Dodatkowe koszty

– Nasze archiwum, w którym przetrzymujemy dokumentację pracowniczą z ostatnich 20 lat działania spółki, ma ponad 50 mkw. – mówi kadrowa spółki zatrudniającej ponad 100 pracowników. – Biorąc pod uwagę czynsz, jaki trzeba zapłacić za taką powierzchnię w centrum Warszawy, utrzymanie archiwum kosztuje spółkę kilkadziesiąt tysięcy złotych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9616

Wydanie: 9616

Spis treści
Zamów abonament