Druga Ziemia znaleziona

18 kwietnia 2014 | Nauka | Krzysztof Urbański
Tak – optymistycznie – wyobrażają sobie nową planetę naukowcy z zespołu teleskopu Keplera
źródło: Danielle Futselaar
Układ planetarny w gwiazdozbiorze Łabędzia nie jest podobny do Układu Słonecznego. A glob Kepler-186f otrzymuje zaledwie trzecią część energii, jaka dociera do Ziemi od Słońca. Mimo to naukowcy amerykańscy uważają, że istnienie tam życia jest wysoce prawdopodobne. ∑
źródło: Rzeczpospolita

Planetę podobną do naszej, na której może istnieć życie, odkrył Kosmiczny Teleskop Keplera - pisze Krzysztof Urbański.

Krzysztof Urbański

Glob nazwany Kepler-186f znajduje się 490 lat świetlnych od Ziemi. – To odkrycie nie tylko dowodzi istnienia odległych światów podobnych do naszego, ale też wyznaczy kierunki przyszłych poszukiwań odległych planet zdolnych do utrzymania życia – podkreślają naukowcy.

Obiekt został odkryty na zdjęciach dostarczonych przez teleskop wysłany na orbitę w 2009 roku. Kepler musiał przedwcześnie zakończyć pracę z powodu awarii.

Kepler-186f jest piątą, najbardziej zewnętrzną planetą krążącą wokół swojej gwiazdy macierzystej. Opis odległego układu planetarnego przynosi dzisiejsze wydanie magazynu „Science".

– Po raz pierwszy znaleźliśmy prawdziwą planetę wielkości Ziemi krążącą wokół innej gwiazdy, i...