Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient ma prawo zmienić plany urlopowe

05 września 2014 | Dobra Firma | Renata Krupa-Dąbrowska
Właściciele ośrodków wypoczynkowych żądają od klientów zapłaty z góry, a wpłacone pieniądze traktują jako zadatek
autor zdjęcia: A Wójcik
źródło: Rzeczpospolita
Właściciele ośrodków wypoczynkowych żądają od klientów zapłaty z góry, a wpłacone pieniądze traktują jako zadatek

Organizator wypoczynku nie może pozbawiać klientów prawa rezygnacji z umowy. Traktowanie zapłaty za turnus jako zadatku jest niezgodne z prawem. Za takie działania prezes UOKiK może ukarać przedsiębiorcę.

Niektórzy właściciele ośrodków wypoczynkowych żądają od klientów za zarezerwowany turnus zapłaty z góry, a ich wpłaty traktują jako zadatek. Gdy niedoszli wczasowicze się rozmyślą i zrezygnują z przyjazdu, nie mają szans na zwrot choćby części wpłaconych pieniędzy. Taka praktyka narusza prawo.

Przekonał się  o tym przedsiębiorca, właściciel ośrodka w Jastrzębiej Górze. Wykorzystywał on wzór umowy, który przewidywał, że pełna wpłata za pobyt w ośrodku ma charakter zadatku i nie będzie zwracana w razie rezygnacji przez wczasowicza z pobytu. Ponadto pieniądze trzeba wpłacić nie później niż w ciągu trzech dni od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9933

Wydanie: 9933

Spis treści
Zamów abonament