Konkurencja była wyjątkowo silna
Bruno Duthoit | Prezes Orange Polska w rozmowie z Urszulą Zielińską podsumowuje 2014 rok na krajowym rynku telekomunikacyjnym.
Rz: Jaki był mijający rok dla Orange Polska?
Jeśli mówimy o realiach biznesowych, to chociaż spodziewaliśmy się stabilizacji, ciągle był rokiem wyjątkowo silnej konkurencji cenowej. Dotyczyło to usług mobilnych i dodatkowo nasiliło się w internecie stacjonarnym. Żeby była jasność, nie narzekam, tylko stwierdzam fakt. Mieliśmy również do czynienia z historyczną deregulacją usług internetowych w 76 gminach. To decyzja istotna dla całego rynku, dla nas dodatkowo będzie źródłem konkretnych efektów w przyszłości. W przypadku samego Orange Polska, wyróżniłbym jeszcze trzy elementy. Po pierwsze, mieliśmy dobry rok w pozyskiwaniu klientów, szczególnie w segmencie mobilnym. Nie mogę mówić jeszcze o wynikach rocznych, ale po trzech kwartałach br. liczba klientów kontraktowych urosła prawie o pół miliona, co jest sukcesem na tak nasyconym rynku.
Ten wzrost to zasługa usługi mobilnego dostępu do internetu?
Rzeczywiście zanotowaliśmy wzrost głównie dzięki popularności usługi mobilnego internetu, ale nie tylko. Warto przy tym wspomnieć, że szybko rozbudowujemy zasięg usługi LTE. Dziś w tej technologii przez naszą sieć przechodzi już blisko 20 proc. ruchu wszystkich naszych użytkowników. Jeszcze sześć miesięcy temu było zaledwie kilka procent. Po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta