Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyścigowe auta prosto z Polski

15 grudnia 2015 | Ekonomia
Syrena meluzyna R ma przestrzenną ramę rurową, napęd na przód i 400-konny silnik
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Rzeczpospolita
Syrena meluzyna R ma przestrzenną ramę rurową, napęd na przód i 400-konny silnik
Arrinera hussarya GT4  też ma przestrzenną ramę rurową, centralnie umieszczony 8-cylindrowy, 450-konny silnik i napęd  na tylne koła
źródło: Arrinera
Arrinera hussarya GT4 też ma przestrzenną ramę rurową, centralnie umieszczony 8-cylindrowy, 450-konny silnik i napęd na tylne koła

Dwie firmy przygotowują wyścigowe samochody 
i liczą, że najpóźniej za rok będą je sprzedawać w Europie.

Robert Przybylski

Polscy przedsiębiorcy przygotowują wyścigowe samochody: ich seryjną produkcję zamierzają podjąć niezależnie od siebie spółki AK Motor Polska oraz Arrinera.

Z Nysy rodem

Prototyp wyścigowej syreny model Meluzyna R został pokazany podczas tegorocznego Rajdu Barbórka. Samochód będzie budowany w niewielkiej skali kilku sztuk rocznie przez nyską firmę Proto-Cars Pawła Dytki. Dytko odpowiada za część techniczną projektu, natomiast stylistą jest Arkadiusz Kamiński, właściciel firmy AK Motor Poland.

Dytko wyjaśnia, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10321

Wydanie: 10321

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament