Czas na transformację cyfrową
Przedsiębiorstwa, które szybko odnajdą swój nowy model biznesowy i dostosują się do zmieniającej się rzeczywistości cyfrowej, mogą poprawić swoją pozycję konkurencyjną – piszą eksperci firmy doradczej Roland Berger, która zbada poziom cyfryzacji w polskim biznesie.
Konrad Gruda, Marek Jakubów
Nie ma alternatywy dla transformacji cyfrowej. Wizjonerskie firmy, takie jak Google lub Apple, już dawno to zrozumiały i dopracowują swoje modele biznesowe w oparciu o technologię cyfrową, uwzględniając ją zarówno w działalności operacyjnej, jak i w strategii rozwoju. Firmy, które tego nie rozumieją, będą stopniowo znikać z rynku. Już dzisiaj 34 proc. problemów dotyczących trafności decyzji, decyzji, które należy podjąć we właściwym momencie oraz szumu informacyjnego w spółkach, jest utożsamianych z niewystarczającym poziomem cyfryzacji.
Cyfryzacja objęła różne aspekty codziennego życia konsumentów. Większość z nas już nie jest sobie w stanie wyobrazić życia bez smartfona lub portali społecznościowych. Konsumenci, a w konsekwencji cała gospodarka, stali się szybsi, mniej przewidywalni i bardziej zmienni. Liczba opcji rozwiązań cyfrowych dostępnych dla przedsiębiorstw wzrasta wykładniczo i nic nie wskazuje na to, że ten trend zacznie zwalniać.
W obecnym świecie wszystko jest „smart", począwszy od elektroniki, przez samochody, po domy i usługi oferowane na rynku. Drobni przedsiębiorcy zacierają ręce w związku z niekończącymi się możliwościami pojawiającymi się na rynku i tworzą start-upy. Co z kolei zagraża dużym firmom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta