Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Leki: surowiej w reklamie

28 kwietnia 2016 | Prawo | Katarzyna Nowosielska

Resort zdrowia chce karać za wprowadzające w błąd reklamy medykamentów i suplementów diety.

Katarzyna Nowosielska

Tabletka na ból gardła, czu skuteczny preparat na odchudzanie – to tylko niektóre hasła reklamowe zachęcające do kupowania leków czy suplementów diety. Reklamy farmaceutyków są jednymi z częściej wyświetlanych w telewizji czy internecie.

Kierownictwo resortu zdrowia uważa, że trzeba z tym walczyć, bo Polacy są zachęcani do nadmiernej konsumpcji medykamentów.

– Prowadzimy analizę możliwości wprowadzenia ograniczeń w reklamie produktów leczniczych, suplementów diety oraz wyrobów medycznych – mówi Milena Kruszewska, rzecznik resortu zdrowia. Podkreśla, że ministerstwo nie może opracować przepisów, które byłyby sprzeczne z dyrektywą w sprawie wspólnotowego kodeksu reklamy produktów leczniczych stosowanych u ludzi. A unijne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10432

Wydanie: 10432

Spis treści
Zamów abonament