Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Błędy na Facebooku

27 września 2016 | Rzeczpospolita Cyfrowa

Globalny lider mediów społecznościowych przyznał, że przeszacowywał czas oglądania wideo przez jego użytkowników.

Zdaniem jednego z analityków, na którego powołuje się BBC, średni czas oglądania wideo w serwisie mógł być przeszacowany nawet o 80 proc. Błąd spowodowany był faktem nieuwzględniania przez algorytm Google'a osób, które oglądały nagranie trzy sekundy lub krócej. Okazuje się, że gros użytkowników widziało wideo właśnie przez tak krótki czas, co dramatycznie wpływało na średni czas oglądania materiałów.

Dane pochodzące z systemu Facebooka pozwalały szacować reklamodawcom korzystającym z platformy firmy, ile i jak oglądane są ich materiały wideo.

FB zapewnił, że błąd został usunięty i nie wpływał na to, ile reklamodawcy zapłacili za usługę. Jedna z największych sieci reklamowych świata – Publicis – nazwała błąd „nieakceptowanym" i zasugerowała, że rozwiązania analityczne FB powinny podlegać weryfikacji zewnętrznych podmiotów.

—hubs, bbc

Wydanie: 10559

Wydanie: 10559

Spis treści
Zamów abonament