Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy tłumnie ruszyli na zakupy internetowe

22 lutego 2017 | Pierwsza strona

Już 42 proc. użytkowników internetu w Polsce robi zakupy także z jego wykorzystaniem – wynika z najnowszych danych Eurostatu. To wciąż poniżej unijnej średniej wynoszącej 54 proc., ale nasz kraj jest liderem, jeśli chodzi o tempo rozwoju.

W porównaniu z 2015 r. liczba e-kupujących wzrosła bowiem o 7 pkt proc., co jest wynikiem nie tylko najlepszym w UE, ale również znacznie lepszym niż rezultaty naszego rynku z ostatnich lat. Udział robiących e-zakupy rósł wcześniej maksymalnie o 1–2 pkt proc. rocznie. – Sklepy internetowe dojrzały, ich oferta jest już znacznie szersza niż jakiegokolwiek sklepu tradycyjnego – tłumaczy prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Do tego coraz więcej firm znanych głównie ze stacjonarnych placówek rozwija swoje operacje w sieci, np. IKEA czy Auchan.

W tym roku wartość handlu internetowego w Polsce powinna przekroczyć poziom 40 mld zł. —pm

>B1, komentarz >A2

Wydanie: 10682

Wydanie: 10682

Spis treści
Zamów abonament