Cena przyciąga klientów do polskich e-sklepów
Choć większość Europejczyków woli kupować przez internet w swoim kraju, to popularność zakupów zagranicznych również systematycznie rośnie.
piotr mazurkiewicz
Z raportu firmy doradczej KPMG wynika, że konsumenci z Europy Środkowo-Wchodniej są zdecydowanymi liderami, jeśli chodzi o kupowanie w zagranicznych e-sklepach czy serwisach aukcyjnych. Takie transakcje mają ponad 40 proc. udziału w ogólnej liczbie, podczas gdy w Europie Zachodniej czy Ameryce Północnej stanowią 15 proc.
Brytyjczycy czy Niemcy ogółem wydają zdecydowanie najwięcej online, stąd nawet niewielki udział transakcji transgranicznych oznacza duże kwoty w wartościach bezwzględnych.
Duży potencjał
Dzięki internetowi nawet niszowa oferta może trafić do klientów z wielu krajów, tradycyjna dystrybucja w stacjonarnych butikach nie daje na to szans. – Wystartowaliśmy ze sprzedażą swoich produktów od razu tylko w internecie, mając wątpliwość, czy w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta