Nowa rzeczywistość będzie rozszerzona i wirtualna
Nowoczesne technologie AR i VR opanują każdy aspekt naszego życia – od rozrywki przez edukację i komunikację po sektor medyczny.
Technologie rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR) rzeczywistości to już nie science fiction. Globalny rynek tego typu innowacyjnych rozwiązań do 2020 r. będzie wart, według najbardziej zachowawczych scenariuszy, od nieco ponad 100 mld dol. do nawet 0,5 bln dol. Prognozy nie pozostawiają złudzeń – AR i VR w ciągu kilku lat mogą się stać codziennością. Świadczyć może o tym fakt, że w projekty tego typu zaangażowali się potentaci: Sony, Samsung, Microsoft, Facebook, a ostatnio też Amazon. Ta rewolucja już się zaczyna. Jak podaje IDC, tylko w II kwartale br. sprzedano 2,1 mln gogli VR, m.in. Oculus Rift, PlayStation czy HoloLens.
Nadchodzi koniec ekranów
– O perspektywach tego rynku wiele mówi fakt, że wartość inwestycji w startupy pracujące nad rozwiązaniami AR i VR – liczona od 2010 r. – przekroczyła już 4 mld dol. – komentuje Paweł Gepner, inżynier w Intel Poland.
Trend jest więc jasny. Lisa Su, prezes amerykańskiego koncernu technologicznego AMD, mówi wprost: obie technologie mają potencjał, aby poprawić jakość życia, pracy i zabawy, zacierając granice między wirtualnymi i fizycznymi światami.
– Technologie te wpłyną na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta