Złoty wiek dla platform cyfrowych
Nowe modele biznesowe – dzięki internetowi – dają szansę na łatwe wejście na inne rynku. Polskie startupy unikają jednak możliwości ekspansji zagranicznej.
Michał duszczyk
Prodigy Finance, londyński fintech, zdobył właśnie 240 mln dol. finansowania od inwestorów. Startup stworzył internetową platformę kredytową, która pomaga sfinansować studia podyplomowe na najlepszych uczelniach. Dzięki inwestorom ma ona teraz wesprzeć największe talenty z Chin, Brazylii oraz Indii.
Prodigy Finance od 2007 r. pożyczyło w sumie ponad 325 mln dol. Pieniądze trafiły do 7,1 tys. studentów. Zdaniem ekspertów sukces startupu to przykład, jak w stosunkowo prosty sposób – dzięki internetowej platformie – można stworzyć międzynarodowy biznes. I to niezależnie od branży, w której się działa.
– Prodigy Finance wykorzystując technologię uruchomił wyjątkową platformę, by sprostać globalnemu zapotrzebowaniu finansowemu społeczności akademickiej – komentuje Guillaume Bonneton, partner banku inwestycyjnego GP Bullhound.
Kreowanie potrzeb
Platformy to jeden z tych modeli prowadzenia działalności, który pozwala młodym i innowacyjnym firmom już na starcie na internacjonalizację biznesu i często na rywalizowanie z bardziej doświadczonymi, „tradycyjnymi" przedsiębiorstwami, jak równy z równym. Przykładem może być Uber, który nie posiadając własnych samochodów, stał się największą flotą aut do przewozu osób, zagrażając...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta