Rola banku w erze smartfona
finanse | Czy jest jeszcze miejsce na osobistą relację z klientem – m.in. o tym dyskutowali prezesi banków. Aleksandra ptak
Jak będą wyglądały relacje klienta i banku w przyszłości, czy sztuczna inteligencja przejmie wszystkie zadania doradców, jak będzie wyglądała relacja między ludźmi i bankami w dobie rozpędzającej się cyfryzacji usług – o tym rozmawiano podczas sesji „Od finansowania transakcyjnego do relacyjnego".
Zaproszeni szefowie banków, Brunon Bartkiewicz z ING Banku Śląskiego, Cezary Stypułkowski z mBanku i Krzysztof Walenczak z Societe Generale, przekonywali, że w dobie coraz większej cyfryzacji usług bankowych jest jednak możliwe przejście do finansowania relacyjnego, a więc opartego na trwałym kontakcie i relacji z klientem. A wszystko to w czasach, kiedy klienci kontaktują się z bankiem głównie za pomocą smartfona. Jak jednak podkreślali, istotą bankowości jest wciąż kontakt z zaufanym doradcą.
Zaufanie i porady
Wszyscy bankowcy przyznali, że nie ma ucieczki przed automatyzowaniem procesów, takich jak sprzedaż produktów czy przelewy pieniężne.
– Wprowadzenie elementów sztucznej inteligencji sprawi, że sprzedaż stanie się zautomatyzowana – stwierdził Brunon Bartkiewicz z ING Banku Śląskiego. To oznacza jednak, że w bankowości zostanie to, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta