Koniec monopolu Nielsena w telewizji
TVP zaczyna rozwijać własny system badań oglądalności. Ma on jednak na razie zbyt dużo braków, by móc zacząć powszechnie obowiązywać.
Alternatywne badanie prowadzone przez TVP z wykorzystaniem dekoderów Netii jest firmowane przez Grzegorza Kolocha – doktora ekonomii ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, który specjalizuje się m.in. w zastosowaniach analiz dużej ilości danych. Zdaniem zarządu TVP stosowany w pomiarze model oglądalności realnej, czyli pobieranie danych o tym, jak ludzie oglądają telewizję, wprost z dekoderów, jest wiarygodniejszy niż model wykorzystywany dotąd przez cały rynek: w badaniu firmy Nielsen widz musi – oglądając konkretny kanał – włączać urządzenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta