W sieci trwa walka o sprzedawców
handel | Sklepów internetowych w Polsce jest już 30 tys., ale sprzedażą online zajmuje się kilka razy więcej firm i to o nie toczy się batalia między platformami. piotr mazurkiewicz
Coraz więcej Polaków w sieci kupuje i online załatwia kolejne niezbędne sprawy. Wielu osobom w e-zakupach przeszkadza to, że nie mogą ich załatwić tak jak w hipermarkecie – wszystko naraz, w jednym miejscu.
Wiele sklepów naraz
Rynek nie znosi próżni, a sklepy wyspecjalizowane w pewnej kategorii coraz częściej przekształcają się w platformy marketplace – udostępniają miejsce na niej zewnętrznym firmom, które swoją ofertą uzupełniają dotychczasowy asortyment sklepu, nawet z bardzo odległych sektorów.
Rynek rozwija się, choć stacjonarnych sklepów systematycznie ubywa. – W pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. rynek e-sklepów zwiększył się o 700 podmiotów. Zakładając, że trend utrzyma się do końca roku, to na koniec 2018 r. liczba zarejestrowanych sklepów w Polsce może przekroczyć ponad 30 tys. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadowni Bisnode Polska, która udostępniła dane tylko „Rzeczpospolitej". – Od stycznia do początku czerwca br. Polacy zarejestrowali blisko 3,5 tys. sklepów internetowych, wykreślili 2,8 tys. Handel w sieci jest najszybciej rosnącą gałęzią handlu detalicznego w Polsce – dodaje.
E-sklepy to jednak tylko wycinek rynku e-handlu, wiele firm prowadzi bowiem taką działalność bez uruchamiania własnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta