Technologia w służbie prawników
KORPORACJE | Rozwiązania informatyczne pozwalają w kancelariach m.in. rozliczać zlecenia z klientami i obsługiwać płatności.
Dynamiczny wzrost nowych technologii ma dziś znaczenie dla wszystkich. Także prawników. Wciąż jednak brak kompleksowych rozwiązań, które pozwoliłyby im prowadzić biznes.
„W Polsce można mówić o dwóch biegunach informatyzacji obsługi prawnej: stosunkowo niewielka grupa kancelarii wykorzystuje zaawansowane narzędzia informatyczne, a zdecydowana większość wciąż pracuje analogowo, korzystając jedynie z edytorów tekstu, elektronicznych baz informacji oraz podstawowych narzędzi do komunikacji elektronicznej".
Taką opinię o przedstawicielach rodzimej branży prawniczej mają badacze z Politechniki Warszawskiej oraz autorzy badania „Diagnoza potrzeb prawników w zakresie wykorzystywania narzędzi informatycznych w usługach prawniczych", które powstało na rzecz Fundacji LegalTech Polska.
Dodatkowe czynności
Twórcy raportu zapytali prawników, co w prowadzeniu kancelarii jest dla nich najbardziej uciążliwe. Okazuje się, że czynności, które nie są bezpośrednio związane ze świadczeniem pomocy prawnej. 76 proc. pytanych wskazało, że doskwiera im rejestrowanie czasu pracy.
– Konieczne jest ewidencjonowanie drobnych czynności typu: rozmowa telefoniczna, przekazywanie prostych informacji, przygotowywanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta