Światło to dobry nośnik informacji
Eric Rondolat | Stworzyliśmy technologię li-fi, która pod względem pojemności i stabilności przebija wi-fi, a transmisja danych jest nieprawdopodobnie szybka – mówi prezes Signify, dawniej Philips Lighting.
Rz: Dlaczego zmieniliście nazwę firmy z doskonale znanej Philips Lighting na niewiele mówiące Signify?
Eric Rondolat: Przyczyna jest prosta. W momencie upublicznienia naszej firmy na giełdzie w 2016 r. zobowiązaliśmy się wobec Royal Philips, że jako niezależna spółka zmienimy nazwę. Zrobiliśmy to, ale Philips pozostaje naszą marka handlową i tu nic się nie zmienia.
Czy w przyszłości Signify zastąpi markę Philips?
Nie. Obecna formuła bardzo nam odpowiada i będziemy korzystać z brandu Philips na naszych produktach przez długie lata. Nazwa „Signify" jest jedynie nazwą spółki i znakomicie wskazuje kierunek, w którym zmierza nasza firma.
Czyli?
Wychodzimy z założenia, że światło nie jest tylko kompensacją ciemności. Daje mnóstwo dodatkowych korzyści i może być nośnikiem informacji. Poprzez światło, np. wykorzystując technologię li-fi, możemy transmitować dane z mnóstwa najróżniejszych urządzeń, światło staje się rodzajem inteligentnego języka, nośnikiem danych, nie tylko rozświetla, ale zaczyna coś znaczyć. I to właśnie oddaje nazwa Signify – niesie znaczenie.
To jaką firmą jest Signify?
Zawsze byliśmy firmą bardzo technologiczną, 5 proc. naszych obrotów przeznaczamy na badania i rozwój oraz na wdrażanie innowacji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta