E-handel powinien szukać klientów na południu
internet | Słowak czy Rumun na e-zakupy wydaje ponad 70 proc. więcej niż Polak. michał duszczyk
Polscy przedsiębiorcy sprzedający online wciąż nie doceniają eksportu. Z udostępnionych „Rzeczpospolitej" badań PayPala i instytutu Ipsos wynika, że rodzimych e-sklepów nie znajdziemy w pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych internautów na świecie. Brakuje nas nawet w europejskim zestawieniu. Wyjątkiem są Niemcy, gdzie pod względem liczby zakupów w naszym kraju znaleźliśmy się na 9. miejscu, Czechy (5.), Irlandia (9.) i Węgry (9.).
Polskie sklepy internetowe koncentrują się na rodzimym rynku, bo to po prostu wygodne. Potwierdza to z kolei najnowszy raport PayU, który „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza. Wynika z niego, że konkurencja w krajowym sektorze e-commerce jest kilkakrotnie mniejsza niż choćby w Czechach czy Wielkiej Brytanii, a prognozy wzrostu zakupów są jedne z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta