Rekordowe zakupy w sklepach internetowych
Branża przyzwyczaiła do szybkiego rozwoju, ale w tym roku tempo jest wyjątkowe. W październiku sprzedaż elektroniki online wzrosła ponad 20 proc., inne sektory też cieszą się z napływu klientów.
Na początku roku ostrożnie prognozowano, że w 2018 r. wartość wydatków internetowych Polaków powinna się zbliżyć do 50 mld zł. Wszystko wskazuje na to, że realne jest nawet mocne przekroczenie tego poziomu, ponieważ branża mówi zgodnie o rekordach. Tylko w październiku sprzedaż sprzętu elektronicznego w sklepach internetowych wzrosła o 21,5 proc., a w tym czasie sprzedaż w stacjonarnych sklepach zyskała tylko nieco poniżej 5 proc. Absolutnym rekordzistą jest kategoria wearables, czyli głównie smartwatche i opaski dla sportowców – ona zyskała niemal 100 proc.
Cybertransakcje
– Dynamicznie rośnie sprzedaż urządzeń związanych ze zdrowym stylem życia – dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza opaski i zegarki sportowe. Na ten trend szybko zareagowali producenci smartfonów, którzy poszerzyli swoją ofertę produktową o tego typu urządzenia – mówi Ireneusz Zygmunt, dyrektor ds. zakupu w MediaMarktSaturn Polska.
Elektronika to kategoria szczególna, od lat jest w czołówce rynku z najwyższym udziałem sprzedaży internetowej. Nadal zresztą rosnącym, teraz już 20 proc. tego segmentu przypada na sprzedaż w sieci.
Inne kategorie też idą mocno w górę. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta