Gry nakręcają rynek
Rozrywka | Technologie AR i VR są najczęściej wykorzystywane w tej branży katarzyna kucharczyk
Globalny rynek gier komputerowych ma wartość ponad 130 mld dolarów. Prym wiodą produkcje na smartfony, komputery PC i konsole. Na popularności zyskuje też segment AR i VR, ale czasy świetności dopiero przed nim.
– Bardzo wyraźny był dwa lata temu entuzjazm rodzimych twórców gier, którym wydawało się, że za chwilę będą mogli produkować epickie gry RPG lub pełne akcji strzelaniny na VR – mówi Łukasz Mach, szef marketingu studia Klabater. To były nadzieje trochę na wyrost, ale pojawiły się ciekawe tytuły jak „Regenesis", a nawet przygotowane z rozmachem aplikacje edukacyjne jak „Chernobyl VR Project", czyli wirtualna wycieczka po Czarnobylu i Prypeci przeznaczona na urządzenia VR, takie jak Oculus, PlayStation VR, HTC Vive oraz mobilne, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta