Reklamujesz się na Facebooku? Kosztów nie odliczysz
Fiskus nie pozwala przedsiębiorcom rozliczać wydatków na ogłoszenia w portalu społecznościowym.
Mamy złą wiadomość dla wszystkich przedsiębiorców, którzy reklamują się na portalu społecznościowym. Fiskus uznał w najnowszej interpretacji, że takie wydatki nie mogą być kosztem uzyskania przychodu. Powód? Nie zostały właściwie udokumentowane, ponieważ faktury były wystawiane na podstawie irlandzkich przepisów.
Taką odpowiedź (0113-KDIPT2-3.4011.221. 2019.1.AC) otrzymała właścicielka firmy, która zajmuje się sprzedażą przez internet. By zdobyć nowych klientów, wykupiła reklamę na popularnym portalu społecznościowym, mającym siedzibę w Irlandii. Wysokość opłaty zależy od liczby kliknięć lub wyświetleń.
Nie warto pytać
Podatniczka chciała potwierdzić, że wydatki na reklamę może zaewidencjonować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i na podstawie faktur zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Faktury zawierają niezbędne dane, dotyczące m.in. sprzedawcy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta