Internet wymusza nowe rozwiązania
Zakupy w sieci to zdecydowanie najszybciej rosnąca część sprzedaży detalicznej. Konkurencja zmusza firmy do ciągłych inwestycji w innowacje.
Zakupy internetowe w Polsce w ostatnich latach rozwijają się coraz szybciej. Z danych Gemius oraz Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że w sieci kupuje już 62 proc. internautów, co oznacza wzrost o 6 pkt proc. w stosunku do wyników z 2018 r. Dla 75 proc. główną zaletą e-zakupów jest możliwość kupowania w każdym momencie, całą dobę, a 72 proc. wskazało na brak konieczności udania się do sklepu. Dla 68 proc. z kolei ważny jest nieograniczony wybór produktów.
Mobilni górą
Tak entuzjastyczne podejście kupujących przekłada się na wyniki sektora. Według raportu organizacji Ecommerce Europe we współpracy z EuroCommerce, grupującym czołowych sprzedawców detalicznych na kontynencie, w 2019 r. polski rynek ma urosnąć 25 proc. i zbliżyć już do poziomu 12 mld euro.
Obraz tak świetlanych perspektyw dla rozwoju sektora nie oznacza, że firmy mogą teraz spokojniej podchodzić do planów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta