Tradycja zobowiązuje do innowacji
UDT stawia na elektroniczną komunikację z klientami – mówi Piotr Majcherkiewicz, dyrektor Departamentu Informatyki Urzędu Dozoru Technicznego. materiał powstał we współpracy z udt
Rozwój społeczeństwa informacyjnego wiąże się z koniecznością eliminowania różnorakich barier. Jak ocenia pan zmiany, jakie zachodzą w e-administracji? Czy nowoczesne systemy informatyczne są w stanie pokonać przyzwyczajenia urzędników i obywateli, przywiązanych do papieru i niechętnych do posługiwania się dokumentami w postaci elektronicznej?
Zachowaniem użytkowników kierują lenistwo i pragmatyzm. Mówię o pozytywnym lenistwie – skłonności do wybierania najprostszej drogi do celu – w tym wypadku do załatwienia konkretnej sprawy. Jeśli uznają, że cel – czyli usługa – jest atrakcyjny, możemy liczyć na ich zaangażowanie. Jeśli trzeba, sami poszukają wiedzy, zadadzą pytania do społeczności w sieci.
Wdrażanie usług elektronicznych w domenie administracji jest z definicji trudne. Wynika to ze skali projektów – mówimy o wielomilionowej grupie odbiorców. Dodatkowo same procesy są uwikłane w gąszcz obowiązujących przepisów, które najczęściej powstawały w erze przedsmartfonowej. Papier jednak przestaje być wygodny. Dostęp online, brak konieczności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta