Tysiące telefonów Polaków do naprawy
Prawie połowa badanych deklaruje, że ich smartfon został w przeszłości uszkodzony lub zalany – wynika z najnowszych statystyk Digital Care, największej w Polsce firmy naprawiającej urządzenia mobilne. Michał Duszczyk
Według danych Digital Care, choć 96 proc. Polaków zabezpiecza swoje smartfony przed uszkodzeniami (niemal dwie trzecie używa w tym celu szkła ochronnego na wyświetlacz oraz etui), metody te nie są skuteczne. Prawie połowa badanych deklaruje, iż ich smartfon został w przeszłości uszkodzony lub zalany. W czasie wakacji urządzenia mobilne są szczególnie narażone na zniszczenia. Potwierdzają to najnowsze statystyki: 82 proc. uszkodzeń dotyczyło wyświetlacza, a po 9 proc. – innych elementów niż ekran oraz zalania.
Bilans napraw za lipiec i sierpień wskazuje, że podczas urlopów smartfony ulegały zniszczeniu średnio co minutę. Łącznie w czasie letnich miesięcy firma Digital Care przyjęła w Polsce aż 60 tys. zgłoszeń, a koszt najdroższej naprawy przekroczył 3 tys. zł (naprawa dotyczyła aparatu Samsung Galaxy S10+).