Duże wyzwania dla działów sprzedaży i marketingu
OGRANICZENIA | Nie ma swobody przy przetwarzaniu danych ze źródeł publicznie dostępnych, jak baza CEIDG lub KRS.
Działy sprzedaży i marketingu, znajdując się na pierwszej linii kontaktu z klientem, mają na co dzień styczność z problemem ochrony ogromnej liczby danych osobowych. Jasne zasady i procedury w zakresie RODO są zatem dla nich szczególnie istotne, zwłaszcza że kreatywność w tym obszarze nie zna granic, a prawo nie zawsze za nią nadąża.
RODO pozostawia dużą dowolność co do ochrony danych osobowych. Jest jednak dość rygorystyczne w kwestii informowania o zbieraniu danych i zasadach ich przetwarzania. Spowodowało to spore wyzwanie przy prowadzeniu działań sprzedażowych i marketingowych.
Stare bazy – nowe zgody i noty informacyjne
Wejście w życie RODO przyniosło burzę w postaci problemu legalności korzystania przez firmy z marketingowych baz danych zgromadzonych przed 25 maja 2018 r. Podejmowano próby ich „legalizacji", czego widocznym efektem były prośby o nowe zgody, przesyłane lawinowo w połowie ubiegłego roku.
W tym samym okresie do skrzynek pocztowych trafiały również informacje o przetwarzaniu danych osobowych. Wysyłały je firmy, które nie uzyskały tych danych bezpośrednio od ich „właściciela" i nie poinformowały o fakcie ich przetwarzania jeszcze za rządów starej ustawy o ochronie danych.
Aż do marca 2019 r. nie było do końca pewne, czy te działania były konieczne. Prezes UODO, przy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta