Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uporczywe błędy praktyki

15 września 1998 | Prawo | EŁ

KONSUMENCI

Rękojmia igwarancja

Uporczywe błędy praktyki

EWA ŁęTOWSKA

Praktyka wykazuje, że mimo długiej tradycji obowiązywania ibogatego orzecznictwa nieporozumienia dotyczące stosowania gwarancji irękojmi są bardzo częste. Niektóre, uporczywe, są przyczyną zbędnychkonfliktów, frustrujących ikonsumentów, isprzedawców. Dziś znów okilku znich, dotyczących wymiany rzeczy, amających swą prozaiczną przyczynę wbraku świadomości, zczym wkonkretnym wypadku mamy do czynienia: zgwarancją czy rękojmią. Wybór tematów podjętych wartykule określiłypytania i wątpliwości, jakieskierowali do mnie czytelnicy tego cyklu.

Spośród uprawnień reklamacyjnych, awięc zgłaszanych przez klientów kwestionujących jakość nabytej rzeczy, dwa: wymiana inaprawa rzeczy, wyglądają tak samo (ipolegają na tym samym) . Wrzeczywistości jednak wymiana nie jest równa wymianie ani naprawa -- naprawie. Mają one bowiem inny prawny reżim wzależności od tego, czy są realizowane wkonsekwencji rękojmi czy gwarancji. Dlatego każdy, niezależnie czy jest to klient, zgłaszający roszczenie czy sprzedawca (wobec którego klient zgłasza roszczenie) , anawet sąd rozpatrujący spór, powinien przede wszystkim postawić sobie pytanie, wjakim reżimie ma się dokonać wymiana, która nas interesuje. Nazbyt często to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1492

Spis treści
Zamów abonament