Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W barwach tęczy

23 lutego 1999 | Raporty | LO

PAPIERY HIGIENICZNE

Nastawieni na luksus

W barwach tęczy

Papier toaletowy w latach 80. kupowało się "spod lady", a jego brakiem zajmował się Sejm. Obecnie jest go pod dostatkiem, a firmy wydają dziesiątki milionów na reklamy telewizyjne. Walczyć jest o co, gdyż papierów higienicznych zużywamy coraz więcej, ale i tak dwukrotnie mniej niż w krajach zachodnich. A że nie opłaci się ich transportować na odległość większą niż 400 km, więc koncerny zachodnie przejmują lokalną produkcję.

Rocznie zużywamy ok. 120 tys. t papierów higienicznych, co w przeliczeniu na jedną osobę daje 3 kg papieru toaletowego, chusteczek higienicznych i ręczników. Dla porównania - 5 lat temu było to 0,5 kg. W krajach Unii Europejskiej zużycie papieru higienicznego wynosi 6-12 kg na osobę rocznie, w USA - od 18 do 20 kg, przy ustabilizowanym poziomie popytu.

W Polsce coroczny przyrost sprzedaży papieru higienicznego ocenia się na 10-15 proc. Do 2001 r. zużycie tych papierów na osobę powinno wzrosnąć aż o 2-3 kg. Ta prognoza wzmaga zainteresowanie zagranicznych firm naszym krajem.

Według analityków BRE Brokers, produkcją papierowych artykułów gospodarstwa domowego, sanitarnych i toaletowych zajmuje się ok. 15 przedsiębiorstw zatrudniających ponad 50 osób. Nie jest znana liczba producentów średnich i małych. Szacuje się,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1629

Spis treści
Zamów abonament