Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chroniony papieros

22 sierpnia 1994 | Ekonomia | DM

Kodeks postępowania w zakresie marketingu

Chroniony papieros

Dobrowolny kodeks postępowania marketingowego, który uchwalili producenci papierosów ma chronić przed nieuczciwą lub -- mówiąc dobitniej -- agresywną reklamą i marketingiem.

Reklama tytoniu nie była u nas dotychczas prawnie uregulowana. Producenci papierosów spotykali się często z niesłusznymi zarzutami pod swoim adresem. W opinii wielu specjalistów jednolity zbiór zasad marketingowych dla wszystkich producentów danej branży jest rozwiązaniem bardziej skutecznym i racjonalnym niż przepisy ustawy.

Oskarżonym może zostać każdy

Na Zachodzie obowiązuje kilka tysięcy takich kodeksów, z czego tylko w USA istnieje 700. Dotyczą one różnych branż, najczęściej tytoniowej, wyrobów spirytusowych, piwa i chemii gospodarczej. W danym kraju określona branża może stosować...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 250

Spis treści
Zamów abonament