Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient pod lupą

15 czerwca 2004 | Dobra firma | RM

PRZETARGI

Jak prowadzić w firmie politykę kredytową

Klient pod lupą

Aby nie stracić pieniędzy lub towaru, firma powinna stosować odpowiednią politykę kredytową. Na czym ona polega? Jest to sformalizowana procedura udzielania i zabezpieczania kredytu kupieckiego oraz monitorowania sposobu jego obsługi przez kontrahenta, a w razie naruszenia terminu płatności - również odzyskiwania należności

  • Kredyt dla kontrahenta
  • Wilk syty i owca cała?
  • Przykładowy system udzielania kredytu kupieckiego
  • Przykładowy system monitoringu

Polityka kredytowa obejmuje okres od udzielenia kredytu kupieckiego do czasu zapłaty całej należności i składa się z trzech etapów:

  • przyznanie kredytu,

  • monitoring klienta,

  • odzyskiwanie należności.

    O ile jednak dwa pierwsze etapy występują przy każdym kredycie kupieckim, o tyle do trzeciego etapu dochodzi dopiero po bezskutecznym upływie terminu płatności.

    Firmie powinno zatem zależeć na opracowaniu i wdrożeniu procedury przyznawania kredytu, monitorowania przebiegu spłat i odzyskiwania należności, gdyż dzięki temu może właściwie zarządzać swoimi wierzytelnościami. Z praktyki wynika, że dobrze przygotowana ("uszyta na miarę") procedura pozwala obniżyć wskaźnik przeterminowanych

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3252

Spis treści
Zamów abonament