Jak się zaprezentujesz, tak cię zapamiętają
Sposobów dotarcia do klientów, odbiorców, partnerów i poinformowania ich o istnieniu firmy jest wiele: ulotki, poczta, reklama, Internet, telefon, wizyty osobiste. Ale spotkać się twarzą w twarz z wieloma klientami, porozmawiać z nimi, zapytać o ocenę swoich produktów lub usług, czyli zobaczyć własną firmę oczami klienta i z jego perspektywy - jest możliwe tylko na targach. I temu głównie one dziś służą.
- W ich trakcie coraz rzadziej dochodzi do podpisania kontraktów. Nie ma na to czasu. Trwają kilka dni, tydzień, a kontrakty negocjuje się długo - mówi Maciej Chylak, dyrektor firmy doradczej Doramm Expo z Warszawy, przedstawiciel Messe Berlin (Targi Berlińskie). - Na targach liczy się dziś co innego - kontakty, jakie udało się nawiązać z dystrybutorami, odbiorcami, dostawcami, partnerami. Ale udział w targach może być też potraktowany jako reklama firmy, okazja do zaprezentowania się. Od reklamy sensu stricte ta forma różni się tym, że produkt można obejrzeć, dotknąć, porównać z innymi. Wystąpienie na targach to także potwierdzenie, podkreślenie istnienia firmy na rynku.
Na świecie doceniono...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta