Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pickup powraca dzięki VAT-owi

26 sierpnia 2005 | Dobra firma | ZZ

OFERTA NA POLSKIM RYNKU NA RAZIE NIE JEST DUŻA Pickup powraca dzięki VAT-owi Za sprawą znowelizowanej ustawy o VAT do łask przedsiębiorców powracają samochody z nadwoziem pickup, czyli takie w których kabina kierowcy oraz część ładunkowa są wyraźnie wydzielone

Po ponadrocznym stosowaniu tzw. wzoru Lisaka, służącego do określania dla celów podatkowych, które auto jest ciężarowe i pozwala odzyskiwać VAT, od 22 sierpnia zaczęły obowiązywać inne zasady. W efekcie wśród samochodów, których zakup uprawnia do pełnego odpisu VAT, znalazły się także pickupy.

Dla wielu firm, szczególnie handlowych, ale także przedsiębiorstw komunalnych, rzemieślników, ogrodników auta typu pickup były przez lata podstawowym środkiem transportu. Takie osobowo-towarowe pojazdy oferowali krajowi producenci, w wersji pickup produkowane były m.in. polskie fiaty i polonezy. Stopniowo ustępowały one miejsca większym samochodom dostawczym albo mniejszym z nadwoziami typu kombi lub furgon. Do spadku zainteresowania pickupami przyczyniły się także przepisy i osławione kratki, które przeobrażały auta osobowe w ciężarowe, oczywiście nie tyle pod względem funkcjonalnym, ile formalnym.

Oferta pickupów na polskim rynku nie jest zbyt duża, ale przedstawiciele producentów zapowiadają nowe modele. Pojawili się też importerzy specjalizujący się w takich samochodach, w tym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3620

Spis treści

Ekonomia

Atrakcyjne działki jako rekompensata
Atrakcyjny papier
BA - ugoda ze związkami
BAE Systems kusi Polaków
BPH chce obsługiwać firmy przez Internet
Bez szczegółów o BPH
Cena ropy szkodzi akcjom
Corus podzieli się zyskiem
Czechy: grunty pod autostrady
Dania przewiduje szybszy rozwój
Dlaczego rosną tylko ceny paliw
Dostawcy producentów samochodów łączą siły
Drób pozostanie na wolności
Euro drożeje
Francja: wzrost w II półroczu
Gorsze nastroje przedsiębiorców
Hotel potrzebny przy każdym lotnisku
ING: nie ma zgody na wyższe opłaty
Infostrada do Ukrainy
Inwestor wciąż nieznany
Inwestorzy czekają na cenę
Johnson & Johnson przejmuje Guidant
Kodak zamyka fabryki
Komentarz giełdowy
Konik z Internetu
Kurs Optimusa mocno wzrósł
Lepsza ocena dla Pekao i Kredyt Banku
Link4 ma prezesa
MCI Management zwiększy zysk
NBP: bezpieczny podpis elektroniczny
Na infrastrukturę i dla górników
Negocjacje trudniejsze niż sądzono
Niebezpieczne linie lotnicze i kraje
Niższa prognoza dla Ukrainy
Nokia i Motorola chcą podbić Azję
Nowy terminal w kwietniu 2006
Pierwszy zysk od pięciu lat
Podejrzenia o zmowę
Podnieść stopy w USA
Polifarb Cieszyn-Wrocław żegna się z giełdą
Polska przegrała z Eureko
Polska przegrała z Eureko - wprowadzenie
Prognozy pogody podbijają cenę ropy
Pryszczyca w Rosji
Przeciąganie struny
Radiowozy przyjadą później
Rekordy katowickiego lotniska
Resort finansów grozi podwyżką akcyzy
Ruch jest gotowy do prywatyzacji
Ryanair w Modlinie
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Smithfield słabnie
Strajk w Hyundaiu
Straty z napadów na banki wyniosły już 1,5 mln zł
Telsim na sprzedaż
Toyota stawia na Francję
Transatlantyckie przejęcie
Wielka sprzedaż wielkiej syntezy
Więcej ciężarówek Volvo
Większe koszty obsługi
Wydarzenia dnia
Za mała ulga
Zwrot VAT zaszkodził polskim obligacjom
Złoty kontra droga ropa
Żniwa za Odrą
Zamów abonament