Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W reklamie jak na półce

20 września 2005 | Dobra firma | MK

HANDLOWCY MUSZĄ DOKŁADNIE INFORMOWAĆ O CENACH W reklamie jak na półce Sprzedawca musi wyraźnie podać cenę oferowanego wyrobu. W wielu wypadkach powinien też określić, jaką wartość ma 1 kilogram lub 1 litr produktu. Te same zasady dotyczą reklam

Wyrób przeznaczony do sprzedaży detalicznej trzeba - co do zasady - oznaczyć ceną. Handlujący muszą w miejscach sprzedaży detalicznej uwidocznić ceny jednostkowe produktów (np. wartość 1 kilograma lub 1 litra). Informacja o ich wysokości nie może budzić wątpliwości. Cenę jednostkową trzeba też podawać na wywieszkach przy towarach masowych, czyli odmierzanych lub odważanych klientowi. Należy też na nich podać nazwę handlową oferowanego produktu.

W cenie uwzględnia się VAT i akcyzę (np. w cenie benzyny). Nie wolno więc podawać cen netto.

Zasada ta dotyczy też cen jednostkowych.

Co na opakowaniu

Przepisy wymagają, aby wyroby przeznaczone do sprzedaży detalicznej były oznaczone cenami bezpośrednio na poszczególnych egzemplarzach (lub na ich pojedynczych opakowaniach) i to tak, aby uniemożliwić łatwe usunięcie tego oznaczenia. Cena może być też zapisana w kodzie kreskowym, ale wtedy produkt trzeba zaopatrzyć w wywieszkę (czyli etykietę, tabliczkę lub plakat z wydrukowaną lub napisaną odręcznie ceną i nazwą towaru oraz ceną jednostkową).

To jednak nie jedyny warunek - towary te nie mogą być m.in. zbyt duże (np....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3641

Spis treści

Ekonomia

Allianz przekształca się w holding
Aluminium z Indii
Audi inwestuje na Węgrzech
Bankier.pl tworzy bazę przetargów
Biorą z nas przykład
Bombardier kusi Słowaków Talentem
Będzie fabryka w Rosji
Coraz lepsze oceny naszego rynku
Czy Rita będzie gorsza od Katriny
Cła ograniczają eksport
Dane o produkcji wzmocniły obligacje
Deutsche Post kupi Exela
Drogie akcje w Europie Środkowej
Firmy eksportują i płaczą
Gazprom ma kredyt na Sibneft
Groźba pandemii ptasiej grypy
Kartel stanął przed wyborem
Komentarz giełdowy
Kompromis opóźnia się
Krytyka Brukseli za WTO
Kurs najwyższy od 5 lat
Lepsza ocena Kredyt Banku
NFI Magna Polonia chce dalej działać
Netia zainteresowana Dialogiem
Nie wystarczy dla wszystkich
Niejasna przyszłość amerykańskiej gospodarki
Niepokój po niemieckich wyborach
Niskie stopy w strefie euro
Niższy wzrost w Niemczech
Norsk Hydro kupi Spinnakera
Nowe paliwo Orlenu
Nowe powierzchnie i możliwości
Obniżka stóp na Węgrzech
Padł historyczny rekord WIG20
Pakiet inwestycyjny dla Ostrołęki
PiS przeciwko sprzedaży
Pieniądze dla rolników będą wcześniej
Pieniądze są, brakuje chęci
Polowania dewizowe na żubry, dziki i jelenie
Polskie doświadczenia pomagają zmieniać świat
Powolne ożywienie produkcji
Przereklamowana oferta
Przesunięta emisja akcji
Rozwiązanie korzystne dla wszystkich
SCA Hygiene: fabryka w Oławie
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Siemens redukuje załogę
SkyEurope rozmawia z polskimi inwestorami
Studium opłacalności gazociągów
Szwedzi bronią Skandii
Trudno zmienić dostawcę prądu
US Airways bez ochrony
Weekendowy "Wall Street Journal"
Więcej lotów Wizz Air
Więcej na infrastrukturę z BŚ
Wracamy do kredytów w złotych
Wspólna oferta na Atlasa
Wydarzenia dnia
Za mało optymizmu
Za wysokie opłaty w TP SA
Znowu rekord
Złoty na huśtawce
Zamów abonament