Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podbój nowych rynków słono kosztuje

04 września 2006 | Ekonomia | JC
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRZEMYSŁ DRZEWNY Podbój nowych rynków słono kosztuje Kondycja producentów mebli poprawia się z roku na rok. To zasługa przede wszystkim eksportu, a nie sprzedaży w kraju. Bo Polacy wydają na meble dziesięciokrotnie mniej, niż mieszkańcy Europy Zachodniej.

Nasz rynek mebli jest wart około miliarda euro - wynika z danych Europejskiej Organizacji Meblarzy. Daleko nam do lidera Starego Kontynentu - Niemiec, gdzie na meble rocznie wydaje się 23 mld euro. W przeliczeniu na mieszkańca najwięcej na meble wydaje statystyczny Austriak - ok. 280 euro rocznie. Polak przeznacza na ten cel zaledwie 25 euro. Dlatego nasze firmy szukają klientów poza Polską. - Największą dynamikę sprzedaży osiągamy w Rosji, Czechach i na Węgrzech - nawet sto procent rocznie. W Polsce nasza sprzedaż rośnie tylko o 10 - 15 procent - mówi "Rz" Wojciech Gieburowski, prezes firmy Klose z Nowego nad wisłą. Zainteresowanie zagranicznych przedsiębiorców współpracą z polską firmą to jednak niemały wydatek. - Kontakty nawiązywaliśmy głównie na targach.

W latach 2001 - 2002 jeździliśmy nawet na dziesięć imprez rocznie. Koszt udziału w jednej liczy się w setkach tysięcy złotych - mówi Krzysztof Duliński z Grupy Nowy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3932

Spis treści
Zamów abonament