Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rekonstrukcję kolei trzeba dokończyć

19 września 2006 | Ekonomia | AF
źródło: Nieznane

Polskie Linie Kolejowe powinno się wydzielić z Grupy PKP i powierzyć tej spółce zarządzanie infrastrukturą Rekonstrukcję kolei trzeba dokończyć Osobowy transport kolejowy jest w krajach członkowskich Unii Europejskiej dotowany. To jednak nie powód, żeby unikać ustalenia klarownych zasad funkcjonowania spółek kolejowych. ANNA FORNALCZYK, profesor, Wyższa Szkoła Biznesu w Nowym Sączu, partner spółki Comper

Zarząd Grupy PKP publicznie deklaruje, że są pozytywne skutki zmian wprowadzonych w 2001 roku, czyli utworzenia spółek prawa handlowego, i że są one nieodwracalne. Czy jednak są to zmiany wystarczające do przygotowania naszego narodowego przewoźnika kolejowego do konkurencji? Od lipca 2007 roku polski rynek transportu kolejowego powinien być przecież otwarty dla przewoźników z innych państw Unii Europejskiej.

Warto się więc przyjrzeć, jak realizuje się restrukturyzacje, która - zgodnie z deklaracjami zarządu - ma dostosować Grupę PKP do działania na konkurencyjnym rynku przewozów kolejowych. Dyrektywa Komisji Europejskiej w pierwszych dwóch latach będzie dotyczyła towarowego transportu koleją, następnie obejmie także transport osobowy. I tu właśnie trzeba zwrócić uwagę na błąd systemowy w dotychczasowej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3945

Spis treści

Ekonomia

Actavis się poddał
Bank stracił miliony
Banknot z papieżem
Belgijski sąd ogranicza Google News
Bumar opancerzy iracką armię
Będzie więcej prądu z Bełchatowa
Będą jednolite zasady pomocy publicznej
Cytat dnia
Dino stawia na nowe sklepy
Dlaczego Bank Anglii podnosi stopy procentowe
Dotacje z dużym opóźnieniem
Druga zagraniczna emisja
GTC w Chorwacji
Getin Bank: nowa usługa dla klientów detalicznych
GlaxoSmithKline: umowy dotyczące cen leków
IDM na cenzurowanym
INWESTORZY WYBIERAJĄ EUROPĘ
Inwestycja za 700 milionów złotych
Jaguar u Forda
Jak Europa ma się strzec konkurencji z Azji
Jeden klient obniżył kurs
Komentarz giełdowy
MNIEJSZA KARA DLA POLSKI
Miliardy złotych na "Wędkę technologiczną"
Na giełdach przeważa optymizm
Nowa inwestycja w Świdnicy
Nowe Okęcie będzie za rok
Nowe miejsca pracy dla informatyków
Nowy fundusz AIG
Nowy udziałowiec Nagrolu
Nowy urząd zaczyna bez szefa
Orange nie zaszkodził
Ostra walka o pieprz i paprykę
PGNiG wymieni prezesów z Gazpromem
Pieniądze na promocję eksportu utknęły w ministerialnych biurkach
Pieniądze płyną do funduszy
Pomogła podaż pieniądza
Produkcja ropy może spaść
Produkcja ruszy już za rok
Prokom skupuje akcje Polnordu
Rekonstrukcję kolei trzeba dokończyć
Rodzi się potentat glazury i terakoty
Rosnieft docelowo prywatny
Rusza obrót prawami do emisji CO
Rynek czeka na decyzję fed
Rynek ignoruje wypowiedzi polityków
SHELL BEZ KONCESJI NA SACHALINIE
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Scania ceni się wyżej, niż oferuje MAN
Spekulacje pomogły wycenie
Stwarzamy możliwości polskim firmom
Susza, żywność i ceny
Szansę wykorzystuje Azja
Tak dla obwodnicy Wasilkowa
Telecom Italia: dymisja doradcy
Trzeba zmienić regulacje
UKRAIŃCY SKONTROLUJĄ EKSPORTERÓW
Unia walutowa na pustyni
Wydarzenia dnia
Władze w Pekinie bronią słabego juana
ZEC Bydgoszcz: spór o pakiet
Zakazana substancja z odstępstwem
Złoty nadal mocny
Zamów abonament