Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy wydatki marketingowe odliczy przedsiębiorca

16 października 2006 | Vademecum Rzeczpospolitej | GL

WAŻNY JEST ZWIĄZEK Z PRZYCHODAMI Kiedy wydatki marketingowe odliczy przedsiębiorca Przechowanie dokumentacji związanej z analizą czy badaniem rynków pozwoli obronić tego rodzaju wydatki jako koszty w ewentualnych sporach z fiskusem

Co do zasady szeroko rozumiane wydatki marketingowe (badanie rynku, prowadzenie akcji reklamowych, inne wydatki zmierzające do pozyskania klientów, itp.) uznawane są za koszty uzyskania przychodów, jeśli oczywiście spełniają przesłanki z art. 15 ust. 1 updp, tj. można wykazać ich bezpośredni bądź pośredni związek z przychodami osiągniętymi bądź potencjalnymi przychodami, które w normalnych warunkach mogły zostać osiągnięte w wyniku poniesionych wydatków, a nie zostały osiągnięte z powodów obiektywnych. Wiele wydatków na usługi marketingowe dotyczy usług niematerialnych, np. analizy, badań określonych rynków. W takich wypadkach podatnik powinien pamiętać o przechowywaniu dokumentacji świadczącej o tym, że dana usługa rzeczywiście została wykonana. W szczególności należy o tym pamiętać, gdy usługobiorcą jest firma powiązana z podatnikiem w rozumieniu art. 11 updp.

Dowodami, o których mowa, mogą być np. umowa o świadczenie usług oraz pisemne raporty, notatki ze spotkań, rozmów telefonicznych itp. Jest to bardzo ważne, ponieważ w razie kontroli organów podatkowych lub skarbowych okazanie wyłącznie faktury, na podstawie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3968

Spis treści

Ekonomia

AT and T-BellSouth: werdykt w sprawie przejęcia odroczony
Bruksela dopłaci do walki z chorobami zwierząt
Cytat dnia
Cytat dnia
Darmowy Internet w Singapurze
Dlaczego Hyundai omija Polskę
Dzięki biopaliwom produkcja w górę
Euforia za Atlantykiem udziela się rynkom w naszym regionie
Gazprom wchodzi do Niemiec
Giełdowa współpraca Włochów z Niemcami
Indeksy na szczytach
KLIENCI PKO BP BEZ PIENIĘDZY
Kiedy Midas będzie mieć ośle uszy
Kozy i owce będą pod ścisłą kontrolą
Lufthansa kupuje airbusy
Lukas Bank przed PKO BP
Maleje rynek aut w Europie
Microsoft: poprawiona Vista
Mniej płynów w samolotach
Na niższe rachunki trzeba jeszcze zaczekać
Na rejstrację firmy w jednym okienku trzeba jeszcze poczekać
Najwięcej optymizmu w Małopolsce
Największy problem to brak mocy
Nowa fabryka Elstar Oils
Nowy tydzień w gospodarce
OPEC o cięciach produkcji ropy
Po współpracy z siecią Leader Price przedsiębiorcom zostały milionowe długi
Polimex Mostostal Siedlce na czele
Polska chce, aby Unia w sprawach energii mówiła jednym głosem
Polskie firmy mają problemy ze zdobyciem złóż ropy i gazu
Resort skarbu zapowiada przyspieszenie prywatyzacji
Rośnie liczba abonentów telewizji internetowej
Sachalin-2 nie będzie wstrzymany
Skuteczna strategia Muszkieterów
Sprostowanie
Spór o udziały państwa w EADS
Suez-GDF: nowe propozycje fuzji
Turcja: nie będzie budżetu wyborczego
USA nie chcą hazardu w Internecie
Unia walczy ze zmowami kartelowymi
Wizyta w sklepie groźna jak alkoholizm
Więcej linii lotniczych zakazanych na unijnym niebie
Wydajemy miliardy w sklepach dyskontowych
Wydarzenia dnia
Własne błędy są najkosztowniejsze
Ze spółek od 16 do 20 października
Ze spółek od 9 do 13 października
Związki zawodowe w chińskim Wal-Marcie
Łatwiej o fuzje w Hiszpanii
Zamów abonament