Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak odzyskać akcyzę za samochód z Unii Europejskiej

30 stycznia 2007 | Prawo | AG

RZECZPOSPOLITA CZYTELNIKÓW Jak odzyskać akcyzę za samochód z Unii Europejskiej Czy i jak może się ubiegać o zwrot akcyzy osoba, która kupiła samochód w listopadzie 2006 r., ale sprowadziła go już w grudniu? Czy musi płacić wysoki podatek ten, kto przywiózł auto trzy miesiące temu, ale dotychczas go nie zarejestrował? To niektóre z pytań, jakie czytelnicy skierowali do naszej redakcji podczas dyżurów telefonicznych. Odpowiadamy i pomagamy czytelnikom w ich staraniach o zwrot podatku. Zakup pojazdu w listopadzie, przywóz do Polski w grudniu

Sprowadziłam samochód osobowy z Francji. Kupiłam go w ostatnich dniach listopada 2006 r., ale do Polski przyjechałam nim już w grudniu. Zapłaciłam akcyzę ze stawką 13,6 proc. Auto ma pojemność silnika 4,5 l, ale ma prawie dziesięć lat. Czy po wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości mogę występować o zwrot podatku?

Nie Od 1 grudnia 2006 r. obowiązuje rozporządzenie ministra finansów, zgodnie z którym wysokość akcyzy na samochody uzależniona jest wyłącznie od pojemności skokowej silnika. Jej stawka nie jest związana ani z wiekiem pojazdu, ani z tym, czy został kupiony w kraju, czy sprowadzony z zagranicy. Jeśli pojemność wynosi do 2 l, stawka akcyzy to 3,1 proc. Jeżeli pojemność jest od 2 l wyższa, to trzeba zapłacić 13,6 proc. podatku. Tak właśnie stało się w pani wypadku. Z wyroku Europejskiego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4054

Spis treści

Ekonomia

Akcje Millennium bcp drożeją
Ansell chce przejąć cały Unimil
Bank Egg idzie do Citi
Bank of America przejmie Countrywide
Banki podciągnęły indeksy
British Airways: strajk odwołany
Budżet może zaoszczędzić miliardy złotych
Canon: rekord dzięki foto
Carrefour walczy z Tesco o dominację na rynku
Cytat dnia
Czterech chętnych na lotnisko
Czy nadszedł czas na zniesienie embarga?
Dobra passa trwa nadal
Duże obroty i najwyższy kurs w tym roku
Fitch nadał ostateczny rating
Fuzja papiernicza w Ameryce
GPW zainteresowana słoweńską giełdą
GSK: groźny Seroxat
GTS sprzedaje detalicznie Internet
Giełdy
Hyundai: wyroki za korupcję
Inflacja jest za niska, by stopy poszły do góry
InfoMonitor: spółka coraz bliżej bankructwa
Inwestorzy przekonani o podwyżkach stóp
J & S debiutuje pod nowym szyldem
JES: plany wobec Europy i Chin
Jysk chce być liderem
Kadry
Kooperanci na Sztokmanie
Krowa na wagę złota
Kto kupi Alitalię
Mesko zrobi i rozbroi amunicję
Miliony na przeprowadzki
Mięso: inspekcje w lutym
Mniej konkursów na dotacje, pieniądze popłyną szybciej
Najlepsi na rynku IT
Nitrochem zarobi nie tylko na trotylu
Orange na czele komórkowego rynku
Orlen liczy na polityczne wsparcie
P4 może wystartować w tym tygodniu
Polska gospodarka: takiego wzrostu nie przewidział nikt
Przeszkadzają podatki i niewielki popyt
SPÓŁKI GIEŁDOWE
SSN - są pieniądze na statki
Samotny Energopol Południe
Sieć TP dla Orlenu
Skromny debiut Warimpeksu
Spadek z powodu giełdy
Spółka IBM i Ricoh
Starcie eksprezesów
Słabe wyniki Polic nie martwią związkowców
Słabszy złoty
TVP nie chciała męczyć widzów
Turystyka, przewozy na świecie
Współpraca bez przymusu
Wydawcy uwierzyli w codzienne gazety
Zagraniczna windykacja
Zapasy miedzi najwyższe od prawie trzech lat
Zmiana prognoz spowodowała silny spadek notowań
Łatwiej o kredyty na technologię
Łukoil rezygnuje z Chariagi
Zamów abonament