Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Systemy czasu pracy kierowców bez zmian

23 maja 2007 | Dobra firma | MG

PLANUJEMY JAZDY SZOFEROM Systemy czasu pracy kierowców bez zmian Pracodawcy nadal mogą wydłużać czas pracy szoferów do 12 godzin na dobę i dzielić go pięciogodzinną przerwą. Nowa ustawa nie przewiduje żadnych zmian

Kierowców można zatrudniać w kilku systemach czasu pracy: podstawowym, równoważnym, przerywanym, zadaniowym i mieszanym, nazywanym inaczej łącznym.

PODSTAWOWY SYSTEM CZASU PRACY

Praca w podstawowym systemie nie może trwać ponad osiem godzin na dobę i 40 w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy. Łączny czas pracy w tygodniu, razem z nadgodzinami, nie może przekraczać 48 godzin. Wyjątkowo wolno go wydłużyć do 60 godzin, jeśli szef odpowiednio zrekompensuje je w innym czasie. Jeżeli firma każe kierowcy pracować 60 godzin w jednym tygodniu, to w następnych tygodniach zmniejsza mu dobowe bądź tygodniowe normy czasu pracy. Czas pracy ma się bilansować w przyjętym okresie rozliczeniowym i nie przekraczać przeciętnie 48 godzin na tydzień.

Przykład

Kierowcy zatrudnionemu w podstawowym systemie czasu pracy szef zlecił nadgodziny w środę, czwartek i piątek. W każdym dniu zatrudniony pracował po 12 godzin, czyli miał po cztery nadgodziny dobowe. Zatem w tygodniu pracował w sumie 52 godziny. Nie ma w tym nic złego, ponieważ tygodniowy wymiar czasu pracy szef może wydłużyć do 60 godzin. W następnych tygodniach pracodawca zmniejszył wymiar czasu pracy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4162

Spis treści

Ekonomia

Agora otwiera spółkę na Ukrainie
Alitalia na sprzedaż
Amerykańska waluta odzyskuje siłę
Będzie więcej kredytów
Chiny kupują udziały w Blackstone
Coraz więcej pracy w domu
Cytat dnia
Cywilom łatwiej o wojskowe lotniska
Dobre wyniki nie przekonały londyńskich inwestorów
Dobre wyniki strefy euro
Dodatkowe połączenia Centralwings
Elektrim może wyjść z PAK
Elektrownia w Australii
Energetyczny biznes będzie się rozwijał
FAM wydzielił odlewnię
Famur w Czechach
Fuzja Vivendi i BMG
Gosiewski szefem zespołu ds. emerytur
Hindusi skarżą przejęcie Govory przez Ciech
I znowu wzrost
Już wkrótce wolny handel kwotami mlecznymi
Kasa dla portów na Mazowszu
Koniec hossy coraz bliżej
Kremla sposób na niepokornych
Kwietniowy wyż podatkowy
MCI stawia na dystrybucję
Midas wycofał prospekt
Miliardy na polski krzem
Mniej winniczków znad Wisły
Nie ma partnerstwa z Moskwą
Niemcy przejmują Radio Wawa
Nowelizacja ustawy o VAT
Nowy wiceminister gospodarki morskiej
Operatorzy popierają UKE
PKE inwestuje
PTE dzielą się zyskami
PZU walczy z konkurencją
Podróbki zabijają biznes
Polska może zapłacić wielomilionową karę
Powstaje Bielski Park Techniki Lotniczej
Przemysł nie zwolni obrotów
Rozmowy Google i Salesforce
Sfinks: akcjonariusze dostaną akcje
Soki marchwiowe święcą triumfy za granicą
Stadion Dziesięciolecia dla Totalizatora
Telefon komórkowy razem z kremem z Avonu
Telepraca a sprawa polska
Transportery Patrii dla RPA
Ustawa kominowa w Sejmie
Vistula & Wólczanka: protest pracowników
Walka o drogowe koncesje
Więcej folii z Karczewa
Wola Info idzie na giełdę
Wsparcie szkoleń w PARP
Wyjaśnienie
Włochy: fuzja banków
Zakazane gry online
Zapasy miedzi maleją, więc jej ceny idą w górę
Zwyżki przed rekomendacją
Złoty słabszy wobec euro
Zamów abonament